8 posts
Hvert år afholder Reach for Change i samarbejde med MTG, Viasat og TV3 Game Changer-kampagnen.
Game Changer-kampagnen er den periode hvor vi sammen leder efter innovative, modige og passionerede sociale entreprenører til vores Inkubator. Alle kandidater i Game Changer-finalen bliver automatisk en del af Reach for Changes Inkubator, og får dermed titlen Change Leader. Derfor plejer vi også at sige, at inden finalen løber af stablen, er de alle sammen vindere uanset hvem der skulle gå hen at vinde finansiering.
De Stærke Børn
“Idéen til De Stærke Børn er opstået på baggrund af mine egne erfaringer i en udsat barndom – med bl.a. misbrug, omsorgssvigt og anbringelse. Dette har givet mig et brændende…
Companion
“Min løsning er at tage et velfungerende koncept ind i en ny social sammenhæng. Konceptet oplevede jeg, da jeg selv var støttebeboer hos Randers Bo- & Erhvervstræning i 3 år,…
Følgeskabet
”Når man træder ind ad døren i en daginstitution, er man en del af fællesskabet og med til at skabe det. Børnene spejler sig i de voksne. Det forældre eller…
HeartWork
“Folkeskolen er ofte fokuseret på standardiserede tests og på forhånd fastlagte undervisningsforløb. Vi gør ikke brug af den kæmpe gave, der ligger i at lade forskellige grupper mødes og udveksle…
Læseuniverset
”Da jeg selv prøvede hvad det vil sige, at være en bekymret forælder på sidelinjen, uden mulighed for at påvirke eller ændre situationen, begyndte jeg lige så stille at kunne…
Simpel Fitness
“Alle er forskellige. Alle børn oplever på hver deres måde, og det er utroligt svært at fange alle eller inspirere alle samtidig. Når man nu har den viden, at vi…
Healthy Kids Academy
“Den stigende overvægt blandt børn og unge skal bremses og nedbringes! Det gør vi ved at give børnene et boost i 10 uger med bl.a. sjov og varieret træning på…
Familiestøtten
”Fattigdom i Danmark skyldes mange ting. I mange tilfælde handler det om skilsmisse, hvor moderen bliver alene med børnene. Det kan også skyldes sygdom, enten psykisk eller fysisk der afholder…